Fag- og pasientbiblioteket Åsgård UNN HF

Erfaringskonsulenten: funksjoner, roller og involvering
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Erfaringskonsulenten: funksjoner, roller og involvering
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 362.2 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2023
Noter
  • Dette er den første boken om erfaringskonsulenter i Norge. Den er samskapt et sted mellom fag, forskning og erfaring, og bidragsyterne er fagpersoner, forskere og erfaringskonsulenter. Formålet med boken er å vise frem bredden i rollene erfaringskonsulenter har i norske helse- og velferdstjenester, samt gi et innblikk i hvordan erfaringskonsulenter kan nyttiggjøres i ulike deler av tjenesteapparatet. Boken gir også innblikk i hvordan erfaringskonsulenter kan benyttes i praksis, for eksempel i tjenester rettet mot unge, i utdanning og forskning. Sentrale problemstillinger og utfordringer som kan oppstå når erfaringskonsulenter trer inn i tjenestene, løftes også fram. Boken viser også til det store mangfoldet av internasjonal forskning om effektene og barrierene knyttet til det å benytte erfaringskonsulenter i tjenestene, noe norske lesere kan ha nytte av for å få økt sin forståelse av at dette er langt fra et særnorsk fenomen. Erfaringskonsulenten. Funksjoner, roller og involvering er rettet mot alle som er nysgjerrig på erfaringskonsulenter og erfaringskompetanse. Den kan gi innspill og innsikt til ledere og ansatte i helse- og velferdstjenester, også erfaringskonsulenter, som er en gruppe i sterk vekst. Boken passer som pensumlitteratur ved de fleste helse- og sosialfaglige utdanninger og kan gi studenter økt innsikt i hvordan erfaringskonsulenter kan støtte utvikling av tjenester som er mer sosialt orientert og bedre tilpasset til behov hos sine målgrupper. Kristina Bakke Åkerblom tar en doktorgrad ved Høgskulen på Vestlandet i innovasjon ved PhD-programmet RESINNREG. Hun har tidligere jobbet som psykologspesialist og leder. Torbjørn Mohn-Haugen er generalsekretær i den nasjonale interesseorganisasjonen for erfaringskonsulenter, Erfaringssentrum, og har tidligere jobbet som erfaringskonsulent i Oslo kommune.
ISBN
  • 978-82-450-4670-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002984nam  22003011  4500
*00111584
*008230620s2023    no     ar         00nob 9
*015  $a150466492$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-4670-0$bheftet
*025  $a9788245046700
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anob$hnob
*0820 $a362.2$zh$223/nor/20231012
*090  $c362.2$dE
*24500$aErfaringskonsulenten$bfunksjoner, roller og involvering$credigert av Kristina Bakke Åkerblom, Torbjørn Mohn-Haugen
*260  $aBergen$bFagbokforlaget$c2023
*300  $a277 sider$c24 cm
*520  $aDette er den første boken om erfaringskonsulenter i Norge. Den er samskapt et sted mellom fag, forskning og erfaring, og bidragsyterne er fagpersoner, forskere og erfaringskonsulenter. Formålet med boken er å vise frem bredden i rollene erfaringskonsulenter har i norske helse- og velferdstjenester, samt gi et innblikk i hvordan erfaringskonsulenter kan nyttiggjøres i ulike deler av tjenesteapparatet. Boken gir også innblikk i hvordan erfaringskonsulenter kan benyttes i praksis, for eksempel i tjenester rettet mot unge, i utdanning og forskning. Sentrale problemstillinger og utfordringer som kan oppstå når erfaringskonsulenter trer inn i tjenestene, løftes også fram. Boken viser også til det store mangfoldet av internasjonal forskning om effektene og barrierene knyttet til det å benytte erfaringskonsulenter i tjenestene, noe norske lesere kan ha nytte av for å få økt sin forståelse av at dette er langt fra et særnorsk fenomen. Erfaringskonsulenten. Funksjoner, roller og involvering er rettet mot alle som er nysgjerrig på erfaringskonsulenter og erfaringskompetanse. Den kan gi innspill og innsikt til ledere og ansatte i helse- og velferdstjenester, også erfaringskonsulenter, som er en gruppe i sterk vekst. Boken passer som pensumlitteratur ved de fleste helse- og sosialfaglige utdanninger og kan gi studenter økt innsikt i hvordan erfaringskonsulenter kan støtte utvikling av tjenester som er mer sosialt orientert og bedre tilpasset til behov hos sine målgrupper. Kristina Bakke Åkerblom tar en doktorgrad ved Høgskulen på Vestlandet i innovasjon ved PhD-programmet RESINNREG. Hun har tidligere jobbet som psykologspesialist og leder. Torbjørn Mohn-Haugen er generalsekretær i den nasjonale interesseorganisasjonen for erfaringskonsulenter, Erfaringssentrum, og har tidligere jobbet som erfaringskonsulent i Oslo kommune.
*650 0$aHelse- og sosialvesen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aHelse- og sosialvesen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aMental helse$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMental helse$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aÅkerblom, Kristina Bakke$d1973-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)3029084$8f
*70010$aMohn-Haugen, Torbjørn$d1983-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)1697005479103$8m
*90010$aBakke Åkerblom, Kristina$zÅkerblom, Kristina Bakke$jNO
*90010$aMohn-Haugen, Torbjørn$zMohn-Haugen, Torbjørn$jNO
*90010$aHaugen, Torbjørn Mohn-$zMohn-Haugen, Torbjørn$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Fag- og pasientbiblioteket Åsgård UNN HFF 362.2 Erf