Fag- og pasientbiblioteket Åsgård UNN HF

Kommunikasjon i relasjoner: personorientering, samhandling, etikk
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Kommunikasjon i relasjoner: personorientering, samhandling, etikk
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 610.7306 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • En forskningsbasert fagbok om kommunikasjon i sykepleie og andre helsefag. Personorientert kommunikasjon innebærer å lytte aktivt og forstå hva den andre personlig opplever som viktigst for egen del. Det kan være noe ganske annet enn man forestiller seg. Forfatterne tar utgangspunkt i dialoger og fortellinger fra praksis, og belyser et bredt spekter av kommunikasjonsferdigheter, fra aktiv lytting til motiverende veiledning og samarbeid i team. Hvordan skape en god relasjon og stimulere mestring? Hvordan skape tillit, styrke brukermedvirkning og legge til rette for samvalg? Hvordan skape en kultur for samarbeid og pasientsikkerhet? Boken har egne kapitler om etisk refleksjon og kommunikasjon med barn og med eldre. I tillegg gis grunnleggende innføring i kommunikasjons- og relasjonsteorier.
ISBN
  • 978-82-05-50056-3
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001985nam  22003251  4500
*00111089
*008170418s2017    no     ar         00nob 9
*015  $a150266532$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-05-50056-3$bh.
*025  $a9788205500563
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a610.730699$zh$223/nor
*0820 $a610.7306$zb$223/nor
*090  $c610.7306$dE
*10010$aEide, Hilde$d1953-$jNO$0(NO-TrBIB)90666406$8f
*24510$aKommunikasjon i relasjoner$bpersonorientering, samhandling, etikk$cHilde Eide og Tom Eide ; [figurer: David Keeping ; tegninger: Eivind Eide]
*250  $a3. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300  $a420 s.$bill.$c24 cm
*520  $aEn forskningsbasert fagbok om kommunikasjon i sykepleie og andre helsefag.  Personorientert kommunikasjon innebærer å lytte aktivt og forstå hva den andre personlig opplever som viktigst for egen del. Det kan være noe ganske annet enn man forestiller seg. Forfatterne tar utgangspunkt i dialoger og fortellinger fra praksis, og belyser et bredt spekter av kommunikasjonsferdigheter, fra aktiv lytting til motiverende veiledning og samarbeid i team. Hvordan skape en god relasjon og stimulere mestring? Hvordan skape tillit, styrke brukermedvirkning og legge til rette for samvalg? Hvordan skape en kultur for samarbeid og pasientsikkerhet? Boken har egne kapitler om etisk refleksjon og kommunikasjon med barn og med eldre. I tillegg gis grunnleggende innføring i kommunikasjons- og relasjonsteorier.
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLegislation, nursing$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSjukepleie$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKonflikter$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKonfliktar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aEide, Tom$d1951-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90383130$8m
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
*70010$aEide, Eivind$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)1498562805905$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt21.05.2024Fag- og pasientbiblioteket Åsgård UNN HFF 610.7306 E